Az elektromobilitás elősegítése érdekében a 61/2020. (XII. 30.) ITM rendelet 6. § (4) beiktatta az épületek energetikai jellemzőinek meghatározásáról szóló 7/2006. (V. 24.) TNM rendelet 8. mellékletét.
Nem lakáscélú épületekben – 10 férőhely feletti parkolóban
Minden új építésű vagy jelentős felújítás alá vont és tíznél több parkolóhellyel rendelkező, nem lakáscélú épület esetében, ha a parkoló az épületen belül vagy az épület mellett helyezkedik el, akkor legalább egy elektromos töltőpontot, továbbá minden ötödik parkolóhelyen olyan elektromos csatlakozást biztosító létesítményt (az elektromos kábelek továbbvezetésére szolgáló szerkezetet) kell telepíteni, amely lehetővé teszi elektromos járművek részére alkalmas töltőpontok későbbi időpontban való telepítését.
Lakóépületekben – 10 feletti parkolóban
Minden új építésű vagy jelentős felújítás alá vont, tíznél több parkolóhellyel rendelkező lakóépületek esetében, ha a parkoló az épületen belül vagy az épület mellett helyezkedik el, akkor minden parkolóhelyen olyan elektromos fogadócsatlakozást biztosító létesítményt (az elektromos kábelek továbbvezetésére szolgáló szerkezetet) kell telepíteni, amely lehetővé teszi elektromos járművek részére alkalmas töltőpontok későbbi időpontban való telepítését.
Meglévő nem lakáscélú épületekben – 20 feletti parkolóban
Meglévő épületek esetén a több mint húsz parkolóhellyel rendelkező, nem lakáscélú épületek esetében 2025. január 1-jétől legalább egy elektromos töltőpontot kell telepíteni, ha a parkoló az épületen belül helyezkedik el, vagy a parkoló közvetlenül az épület mellett helyezkedik el.
Vagyis csak a régi építésű lakóépületekben nem lesz 2025-től elektromos töltőhely.

A poszt a Rescue Security & Safety VIII projekt részeként jelent meg.
 |
A projektet a Miniszterelnökség és a Balaton Fejlesztési Tanács támogatta
|
|
|