A Magyar Közlöny 2020. évi 139. számában, a 3521. oldalon örömmel fedeztük fel a mentősöknek sikerült! 4250 kg-ot meg nem haladó sürgősségi betegellátást végző OMSZ járművet vezethetnek „B” kategóriás jogosítvánnyal.
Idézet a jogszabályból:
2. A közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról szóló 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet módosítása 5. § (1) A közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról szóló 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R2.) 5. §-a a következő (3a) bekezdéssel egészül ki:
„(3a) A 2. mellékletben a „B” kategória meghatározásától eltérően, belföldön a 3500 kg-ot meghaladó, de 4250 kg-ot meg nem haladó megengedett legnagyobb össztömegű, pótkocsi nélküli olyan jármű is vezethető, amely az Országos Mentőszolgálat sürgősségi betegellátást végző mentőjárműve.”
Bízunk benne, hogy a Magyar Tűzoltó Szövetség kezdeményezése is meghallgatásra talál. Kezdeményezésünk lényege, hogy 3,5 tonnát meghaladó tűzoltó járműveket az önkéntes tűzoltók vezethessék „B” kategóriás jogosítvánnyal. A „C” kategóriás jogosítvány megszerzése ugyanis jelentős összeg, ennek kigazdálkodására az ÖTE-k nem képesek, miközben az önkéntes tűzoltók vonulásai az esetek többségében nem haladják meg a 10 km-t.
A megoldás nem példa nélküli, ugyanis Ausztriában és Németország egyes tartományaiban létezik az ún. „tűzoltó jogosítvány”, amely – megfelelő feltételekhez kötve – akár 7,5 t-ig lehetővé teszi a tűzoltó gépjárművek vezetését „B” kategóriás jogosítvánnyal.
|