Tűzoltó tréning kisiskolásoknak
2017. április 12. 08:55 |
Az általa kialakított mentés-támogató tréninggel tartott többcélú foglalkozást Nagy Zoltán azoknak a kisiskolásoknak, akik maguk kérték fel a világtalan önkéntes tűzoltót. |
A saját és beavatkozó tűzoltókkal közös tapasztalatai alapján kidolgozott Mentés-támogató (META) tréning tapasztalatait adaptálva a vakság, a korlátozott látási viszonyok közötti mozgás érzékeltetése, és a tűzoltó hivatás értékeinek népszerűsítése nagy sikert aratott a 7-8 éves gyerekek körében. A környezetismeret órán az érzékszervekről, a látásról és annak hiányáról volt szó, amikor a kisdiákok felvetették: ismernek egy vakvezető kutyás bácsit, akit meg lehetne hívni egy beszélgetésre. Titkóné Dobay Márta, a mezőkövesdi Szent Imre Általános Iskola másodikosainak osztályfőnöke tolmácsolta a „felkérést”. A találkozásra március 31-én került sor és osztatlan sikert aratott gyerekek és felnőttek körében egyaránt. A saját és beavatkozó tűzoltókkal közös tapasztalatai alapján kidolgozott Mentés-támogató (META) tréninget eddig kizárólag tűzoltói berkekben használta Nagy Zoltán. Most azonban úgy döntött, a vakság, a korlátozott látási viszonyok közötti mozgás érzékeltetése, és nem kis részben a tűzoltó hivatás értékeinek népszerűsítése érdekében megmutatja a 7-8 éves gyerekeknek is ezt a módszert. A kisiskolásokra adaptált változatban volt látó/vak páros majd Zoli bácsi általi támogatott vezetés és ezután következett az akadálypálya. Itt padok alatt és felfordított székek között egy szemvédős tanulót vezettek keresztül „önkéntes tűzoltó” bajtársai mégpedig hibátlanul, járulékos sérülés, ütődés nélkül, támogató kommunikációval segítve a „mentendő személyt”. A tréninget Fecskendő, a két és fél éves vakvezető-tűzoltó labrador kutya felügyelte sok simogatás mellett. Túl egy kellemes és értékes gyermekfoglalkozáson, a fogyatékkal élők kimenekítésével évek óta foglalkozó világtalan tűzoltó-tréner számára továbbgondolásra érdemes tapasztalattal szolgált a második osztályos kisdiákokkal és tanítóikkal közös munka: – Saját kisfiam révén sok valódi tapasztalatot szereztem gyerekek veszélyhelyzeti kommunikációjáról, együttműködő képességérő és önfegyelméről – véli Nagy Zoltán – most pedig biztos lettem abban, hogy érdemes elmélyülni az eddigi kutatások eredményeiben és továbbgondolni azokat. |