Hírek

MTSZ kommunikáció 2021 – milyen volt a tavalyi évünk?
2022. február 23. 07:00
A Magyar Tűzoltó Szövetség feladata az önkéntes, önkormányzati és létesítményi tűzoltók érdekképviseletén felül a nyilvánosság tájékoztatása. Milyen volt ebből a szempontból a tavalyi évünk? Egy kis statisztikai összefoglaló következik.

Facebook-aktivitás

Facebook-oldalunk 2017 óta egyre népszerűbb – mostanra nyugodtan kijelenthetjük, hogy interakcióink nagy részét ott mérjük, az érdeklődés homlokterébe ez került. Tavaly a Facebook saját látogatottságmérő alkalmazása alapján több, mint 450 ezer emberhez jutottak el posztjaink. (Ez az ún. elérés – ez azt jelenti, hogy potenciálisan ennyi emberhez értek el posztjaink megosztásokon keresztül.)

Az egyik legnagyobb sikert elért poszt, az október 9-i elismerésátadó ünnepségről szóló például több, mint 16 ezer emberhez jutott el, és nyolcszáznál is több reakció érkezett rá.

Facebook oldalunkat célzottan 14 ezren keresték fel, követőink száma már jó ideje háromezren felül van.

Igyekszünk mindent megtenni azért, hogy a nyilvánosság megismerje a nem hivatásos tűzoltók munkáját is. Összesen 1800-nál is több poszt született Facebook-oldalunkon, az alábbi témákban:

  • Majdnem minden héten jelentkezünk a beavatkozásokat összesítő poszttal (hogy mindenki számára egyértelművé váljon: a hivatásos tűzoltók mellett az önkéntes és önkormányzati tűzoltók rengeteget tesznek hazánk biztonságáért).
  • Fontosabb eseményeinkről, tudnivalókról hozunk létre tájékoztató posztokat.
  • Fontos társadalmi témákról készítünk tájékoztató kampányokat.
  • Folyamatosan megosztjuk a nem hivatásos tűzoltók saját Facebook-oldalainak bejegyzését. 

Mindenképpen szükségesnek tartjuk hozzátenni, hogy posztjaink túlnyomó többségét természetesen ez utóbbiak, tehát tagszervezeteink posztjainak megosztása teszi ki. Ezeket ugyanolyan súlyúnak érezzük, mint a Magyar Tűzoltó Szövetség saját posztjait, hiszen ezeken keresztül lehet megismerni a nem hivatásos tűzoltók munkáját, önzetlenségét, önfeláldozását. Ezúton is szeretnénk köszönetet mondani ennek a sokszínű közösségnek!

 

Honlapunk látogatottsága

Honlapunkat tavaly 48 ezernél is több egyedi látogató kereste fel, mintegy 69 ezer oldalletöltést generálva. Ez csökkenést jelent az előző évekhez képest, aminek egyértelműen a Facebook térnyerése, és ennek nyomán Facebook-oldalunk növekvő népszerűsége az oka. 

Ettől függetlenül honlapunkat sem hanyagoljuk el: 168 bejegyzés született tavaly, köztük a korábban már említett, tagszervezetek munkáját dokumentáló heti összefoglalók is.