| Szertár 
	A szertár kapuinak zárását és a hőszigetelését, valamint a nyílászárók állapotát érdemes megvizsgálni, s ezzel egyidejűleg a téli időszakban a szertár temperálását biztosító fűtést is ellenőrizni kell.Ha ez utóbbi nem biztosítható, akkor nincs más választás, mint a víz leeresztése.Hólapátok, seprűk, jégkaparók és jégtisztító oldat, vontatókötelek és indítókábel biztosítása. A jármű téli felkészítése 
	Évszaktól függetlenül: a fékrendszer, a futómű, a szellőzőrendszer működőképessége. Ellenőrizzük vagy ellenőriztessük a fékbetétek, a féktárcsa, a fékdob állapotát (kopottságát), valamint azt, hogy megfelelő-e a fékfolyadék szintje. Az abroncsok 
	Téli gumi – száraz és vizes úton is rövidebb fékutakat ad a téli gumiabroncs, de jeges útfelületen különösen nagy a különbség. A kötelező minimális bordamélység 4 milliméter.A guminyomást érdemes kéthetente ellenőrizni és a megfelelő értékre beállítani.A guminyomást a gyári értékre állítsuk be, ez biztosítja a megfelelő tapadást az utakon.A nagyobb tapadás érdekében a gyári értéknél alacsonyabb 0,5 barral guminyomás nem jó megoldás, mert rosszabb lehet a jármű úttartása, és növelheti a fogyasztást.   Ablakok, ablaktörlő 
	Ellenőrizzük a lapátok állapotát, ha a lapát csíkot húz, netán radíroz az ablakon, kopott, töredezett, akkor le kell cserélni.A szélvédőre fagyott jeget ne az ablaktörlővel, az ablakfűtéssel olvasszuk le. A jégkaparó, jégoldó jó megoldás, s gyorsíthatjuk a leolvadást, ha a téli ablakmosóból öntünk egy keveset a szélvédőre.Ablaktörlőnk élettartamát növelhetjük, ha télen fűtetlen szertárban meggátoljuk a szélvédőre fagyását, annak felhajtásával, vagy papír aláhelyezésével.Ellenőrizzük a szélvédőmosó folyadékot, szükség szerint cseréljük le télire. Akkumulátor 
	Az akkumulátor ellenőrizése: megtisztítani a korróziótól, kontaktspray-vel befújni, vagy zsírral, glicerinnel megkenni a sarukat. Három év felett teljesítménymérés, nagyon nagy hidegben ugyanis 50 százalékkal csökkenhet a teljesítménye.Mivel az önkéntesek gépjárművei zömében rövid távokat mennek, ezért szükésges az időnkénti töltés, mert nem fog tudni feltöltődni. A töltéshez vezérelt töltőt ajánlott használni, ugyanis a túltöltés is árt az akkumulátornak.Míg ma már jellemzőbbek a zárt cellás akkumulátorok, de a klasszikus nyílt cellásoknál az is ellenőrzendő, hogy a cellákban az elektrolit-folyadék szintje ellepi-e az azokban lévő fémlemezek tetejét. Hűtővíz, olaj 
	A hűtővizet is ellenőrizni kell: mínusz 20-25 fok körül van a legalacsonyabb hőmérséklet, ezért ennél 5 fokkal hidegebb időjárást is elviselő fagyállóval kell feltölteni a rendszert.A hűtőfolyadékot két-három évente teljesen le kell cserélni, mivel a korróziót meggátoló adalékok mellett olyan összetevői is vannak, amelyek kenést biztosítanak a vízpumpának. Ha a hűtőfolyadék túl öreg, akkor az savassá válva korrodálhatja a hűtőrendszert.Tél előtt a hűtőfolyadék fagyáspontjának mérése, refraktométerrel. A folyadék mínusz 30 Celsius fokos fagyálló legyen.Ha nem elég alacsony a hűtőközeg dermedéspontja, akkor kemény hidegben a megfagyó folyadék szétrepesztheti a hűtőt, kilökheti a motorból a fagydugót, de bajt okozhat akkor is, ha a rendszerben csak jégkása, vagy kisebb fagyrög alakul ki.Olaj: rendszeresen ellenőrizni kell az olajat és az olajszintet, és ha szükséges, akkor cseréljünk vagy cseréltessünk le az olajat. Utántöltésnél arra kell figyelnünk, hogy a megfelelő, az előzővel azonos specifikációjú olajat öntsünk a rendszerbe. Zárak, tömítések 
	A zárakat is fel kell készíteni a hidegre: jégoldó spray-vel olajozzuk meg őket az első hajnali fagyok előtt.Az ajtók gumitömítését is rendszeresen ellenőrizni kell, és ahhoz, hogy tartósak maradjanak, tisztítás után szilikonnal vagy glicerinnel át kell kenni ezeket. Látni és látszani! 
	A tűzoltó gépjárműfecskendők legfontosabb szabálya: a téli hosszú éjszakák, és a köd miatt fontos a „látni és látszani” elv érvényesülése. Az autó lámpáit mindig tisztítsuk meg, és ellenőrizzük, hogy minden izzó működik-e?  Legyen a járműben izzókészlet is.Ellenőrizzük és használjuk a jármű megvilágítását és baleseteknél a terelő, villogó elemeket. Legyen a járműben: indítókábel, jégoldó spray, jégkaparó, hóseprű, hólapát, pokróc, vagy takaró, szükség szerint hólánc, gyufa vagy öngyújtó, rádiós töltő és autós telefontöltő.   |